مسافرت در تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۵ کجا بریم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و آدرس sargarmi11.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1109
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 269
:: باردید دیروز : 1084
:: بازدید هفته : 2723
:: بازدید ماه : 3142
:: بازدید سال : 17875
:: بازدید کلی : 193197

RSS

Powered By
loxblog.Com

عاشقانه

مسافرت در تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۵ کجا بریم
دو شنبه 17 اسفند 1394 ساعت 7:22 | بازدید : 271 | نوشته ‌شده به دست پیمان | ( نظرات )

مسافرت در تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۵ کجا بریم

مسافرت در تعطیلات عید نوروز 1395 کجا بریم

پالاما>>>گردشگری>>مناظردیدنی ایران>مکانهای دیدنی شهر مشهد برای تعطیلات نوروزی

تقریبا هر ایرانی اگه امکانش فراهم باشه دوست داره سال جدید را با توسل به امام رضا آغاز کنه پس اولین شهر برای سفر میشه مشهد .

 حرم مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام (حرم امام رضا)

 حرم مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام (حرم امام رضا)

عکس و آدرس بوستان طبیعی هفت حوض مشهد

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مشهد که در دل کوه های خلج جا داره هفت حوضه. این منطقه حدود ۷ کیلومتر با مشهد فاصله داره. بعد از طی این مسافت باید ماشین را پارک کنید و باقی مانده مسیر که ۲ کیلومتر است رو پیاده طی کنید. این منطقه شامل ۷ حوضچه طبیعیِ که آب در آنها جریان داره . بعضی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک وسعت دارن. آب بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگتر می ریزه و رودخانه مسیرش رو ادامه می ده. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق از در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته.


بکر و دست نخورده بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکمفرماست آرامش عجیبی به شما هدیه می کنه؛ تنهاصدای جریان آب، گوش ها رو نوازش میده. برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کنید. بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدید تا به میدان مانندی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه رو دارید باید بدونید بعد از رسیدن به این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید، حدود ۲ کیلومتر از مسیر رو پیاده طی کنید تا به «هفت حوض » برسید. به دلیل و جود سنگ های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود. به گردشگران توصیه می شه حتی المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده کنید و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و… به همراه داشته باشید.

عکس و آدرس باغ پرندگان در مشهد

آشنایی با باغ پرندگان در مشهد

باغ پرندگان مشهد یکی مراکز جذب گردشگر و تفریح مردم مشهد محسوب می شه. تیم های متخصص پزشکی به صورت مستمر در باغ پرندگان مشهد حضور خواهند داشت تا موارد بهداشتی برای حضور گردشگران و زائران در این مکان رعایت شه. مجموعه باغ پرندگان سپاد، یکی از شکیل ترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی و شهر مشهده، که با توجه به حجم بالای گردشگر این باغ به حضور و ماندگاری زائر در شهر مشهد کمک می کنه. این باغ با مجوز دامپزشکی احداث شده، که شرایط استاندارد برای نگهداری پرندگان در آن لحاظ شده. تیمی از دامپزشکان ماهر در باغ پرندگان به صورت مستمر حاضر هستند و بر سلامت پرندگان نظارت دارن. انواع پرندگان کمیاب و نادر ایرانی و آسیایی و همچنین پرندگانی از کشورهای آفریقایی برای زندگی به این باغ آورده شده.

عکس و آدرس باغ گیاه شناسی مشهد کجاست

آدرس و باغ گیاه شناسی مشهد کجاست

باغ گیاه شناسی مشهد، شامل بخش های مختلفی از جمله باغ گل رز، قطعه آموزشی و نمایشی، مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیک گیاهی، باغ میوه های بومی ایران، مجموعه گیاهی سوزنی برگان، مجموعه نمایشی باغ صخره ای و مجموعه نهالستان و گلخانه های تکثیریه. این باغ به منظور حفاظت و نگهداری از گیاهان و تهیه بانک ژن زنده گیاهی، آشنایی دانشجویان و شهروندان با انواع گونه های گیاهی، انجام برنامه های مطالعاتی و پژوهشی، ترویج استفاده شهروندان از گل و گیاه و … احداث شده . این باغ در بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل چهارراه مقدم و میدان غدیر واقع شده.

عکس و آدرس پارک وکیل آباد (باغ وکیل آباد)

 پارک وکیل آباد (باغ وکیل آباد)

پارک وکیل آباد از تفرجگاه های قدیمی و زیبای مشهدِ که در در جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل اباد واقع شده و با بلوار عریض و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی مرتبط می شه. وکیل آباد به علت قدمت خود و قرار گرفتن در دره ای با صفا و هوای مطبوع از دیر باز مورد توجه اهالی شهر و مسافران بوده. پارک جنگلی وکیل آباد که درگذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل آباد شناخته می شده، درسال ۱۳۴۸ ش. توسط مالک آن، حسین آقای ملک، به صورت رسمی وقف استفاده عموم گردید و به شهرداری مشهد واگذار شد

عکس و آدرس موزه مردم شناسی مشهد ( حمام مهدی قلی بیک )

موزه مردم شناسی مشهد ( حمام مهدی قلی بیک )

از دیدنی های مشهد میشه به حمام «مهدی قلی بیک» اشاره کرد که درست وسط بازار بزرگ مشهد قرار داره . این حمام که تا همین اواخر مورد استفاده قرار می گرفته از آثار قلی بیک ،آخور باشی شاه عباس صفوی بوده . این حمام فضاهای متعددی داره که زیباترینش سربینه و هشت ستون سنگی اونه. سازنده این حمام آن را وقف آستان قدس کرده . سال ۱۳۸۵ با بازسازی آن به موزه «مردم شناسی» تبدیل شده و در آن لوازم قدیمی مورد نیاز در حمام به نمایش درمیاد .

عکس و آدرس آرامگاه خواجه ربیع در مشهد

عکس و آدرس آرامگاه خواجه ربیع در مشهد

در شمال غربی شهر و در انتهای خیابان خواجه ربیع آرامگاه باشکوه خواجه ربیع قرار داره که به توصیه شیخ بهایی ساخته شده و متعلق به دوره صفویه است.  در تاریخ آمده که امام رضا هنگام ورود به طوس و شهر مشهد مزار این صحابه پیامبر رو زیارت کرده.  مزار خواجه ربیع که در اصل به باغ ربیع شهرت داشته یکی از آرامگاه های مهم شهر هم محسوب می شه و به دلیل بناهای زیبا وتاریخی که داره مورد توجه اهالی و مسافران بوده و هست . این مقبره گنبدی به ارتفاع ۱۸ متر داره که با کاشی های فیروزه ای پوشیده شده و کتیبه هایی با خط علیرضا عباسی خوشنویس بزرگ صفوی این مکان را تزیین کرده است.

عکس و آدرس کلیسای مسروپ مقدس مشهد

عکس و آدرس کلیسای مسروپ مقدس مشهد

کلیسای مسروپ مقدس در سال ۱۹۴۱ میلادی توسط ارامنه ساکن همان شهر بنا گردیده است. پلان کلیسا بازیلیک ستوندار بشکل مستطیل در جهت شرق به غرب است که محراب آن در قسمت شرقی قرار دارد. بر روی دیوارهای شمالی و جنوبی نورگیرهایی دارد و احتمالا دارای چندین ورودی بوده که در حال حاضر مسدود شده اند و تنها یک ورودی در سمت غرب کلیسا باقی است. بنای کلیسا دارای زیرزمینی است با دریچه های متعدد به سمت خارج که به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان بنا شده است و به همین علت نیز کف کلیسا از سطح محوطه اطراف آن مرتفع تر میباشد وجهت ورود به داخل کلیسا پلکانهایی در جلوی ورودی غربی تعبیه شده است. برج ناقوسخانه بالای این پله ها قرار دارد. سقف کلیسا به جزدر قسمت محراب که بالای آن گنبد با نورگیرهای متعددی تعبیه شده است با شیروانی پوشانده شده است. در اطراف کلیسا ساختمان های اداری و مدرسه ارامنه مشهد قرار دارد. بعلت کاهش تعداد ارامنه ساکن این شهر این کلیسا فقط در ایام اعید مذهبی ارامنه فعال میباشد.

عکس و آدرس روستای تاریخی پاژ (زادگاه فردوسی)

عکس و آدرس روستای تاریخی پاژ (زادگاه فردوسی)

روستای پاژ نام روستایی است که در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در تقاطع جاده ی کلات و کارده . این روستا یک خیابان اصلی با نام “فردوسی” دارد که از جاده ی کلات منشعب می شود و خیابان های فرعی آن نیز براساس همین خیابان اصلی شماره گذاری شده اند. این روستا محل تولّد بزرگانی همچون ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی بوده. زادگاه فردوسى، روستایى سرسبز است که از باغ هاى انگور پوشیده شده. حدود ۵۰۰ مترى شمال پاز که بر بلنداى تپه اى در جلگه قدیم خراسان قرار گرفته، تپه ای با قدمت نامعلوم قرار دارد که خرده سفال و کاشى هاى رنگارنگ اطراف و روى آن پراکنده اند و تاریخ کهن آن را نشان مى دهند. می گویند این آثار یادگار سده هاى اولیهء قرون اسلامى تا حدود قرن دهم قمری است. پاز یا پاژ در لغت به معنای هدیه ی است که فرد دارای رتبه و مقام به فرد دیگر هم تراز خود می دهد.

عکس و آدرس غار مغان مشهد

عکس و آدرس غار مغان مشهد

این غار در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و در جنوب روستای مغان واقع شده. دو دهانه داره و درونش آثار استالاگمیت و استالاکتیت و چندین حلقه چاه وجود داره که عمق یکی از این چاه ها ۲۵ متره. همچنین درونش یه پرت گاه و یه برکه آب هم هست. یادتون باشه برای ورود به این غار حتما باید راهنما داشته باشی در غیر این صورت خطرناکه.

عکس و آدرس مقبره شیخ محمد کارندهی ( پیر پالان دوز )

عکس و آدرس مقبره شیخ محمد کارندهی ( پیر پالان دوز )

در شمال شرقی حرم و در ابتدای خیابان نواب صفوی بنایی آجری و گنبد فیروزه ای به چشم می خوره که به دلیل بازسازی در این اواخر به نظر می رسه که تازه ساز باشه ولی در واقع بنای اصلی مربوط به شاه عباس صفویه. این بنا در واقع مزار یکی از عرفای مذهب شیعه به نام شیخ محمد المقتدی کارندهی معروف به پیر پالاندوزست. این مزار در ابتدا در حاشیه کوچه شور و در پایین خیابان قرار داشته که با بازسازی های اخیر در این مکان قرار گرفته. به باور مردم مشهد شیخ با داشتن کرامات فراوان و با اینکه از اولیاء خدا بوده با دوخت پالان برای چهارپایان امرار معاش می کرده و به همین دلیل مردم به او احترام می گذارند .

عکس و آدرس میل اخنگان مشهد

عکس و آدرس میل اخنگان مشهد

در ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد و در حاشیه جاده توس، بنایی برج مانند به ارتفاع ۱۷ متر دیده میشه که به باور عده ای در این مکان نبرد سنگینی بین حکام قبلی خراسان و سلطان محمود غزنوی درگرفته و درست به همین دلیل عده ای بر این باورن که به دلیل نقش و نگارهای زنانه ای که روی این برج می توان دید به احتمال قوی آرامگاه خواهر گوهرشاد آغا است . مردم روستای نزدیک این بنا می گن که سنگ قبر شکسته و طلاهای داخلش دزدیده شده همچنین به دلیل سرقت کاشی های زیبای این بنا، ساختمان ظاهری لانه زنبوری پیدا کرده است . ویژگی دیگری هم دارد و آن ظهور روش معماری دوره تیموری ، بخصوص کاشی های صلیبی شکل و ستاره ای آن دوران میباشد. در نتیجه میل اخنگان را میتوان نمادی از دگرگونی یا دگردیسی معماری دوره ایلخانی به دوره تیموری دانست.

عکس و آدرس بند گلستان مشهد

عکس و آدرس بند گلستان مشهد

این بند یکی از بند های تاریخی استان خراسانه که مربوط به دوره تیموریانه و در ۸ کیلومتری غرب مشهد بر روی رودخانه گلستان احداث شده . این بند از مناطق توریستی و دیدنی مشهده. با وجود اینکه حدود ۵۰۰ سال از عمر این بنا می گذره هنوز سالم و پابرجاست.

عکس و آدرس مجتمع تجاری ویلاژ توریست مشهد

عکس و آدرس مجتمع تجاری ویلاژ توریست مشهد

یکی از بزرگترین مراکز تجاری-گردشگری مشهد با برترین امکانات رفاهی-تفریحی با ۲۶۰ واحد تجاری، بزرگترین هایپر مارکت شرق کشور، شهربازی،بولینگ و بیلیارد، رستوران فست فود و کافی شاپ در بام، اولین نمایشگاه دائمی صوت وتصویر و لوازم خانگی و همینطور دو طبقه پارکینگ طبقاتی که باعث می شه با خیال راحت از امکانات این مجتمع لذت ببرین.

عکس و آدرس آرامگاه نادرشاه افشار

عکس و آدرس آرامگاه نادرشاه افشار

این بنا در باغ موزه نادری در شهر مشهدِ که به یادبود نادر شاه توسط هوشنگ سیحون ساخته شده. این مجموعه یه قسمت مرکزی داره که محل تدفین نادر شاهه و دو تالار موزه اسلحه. تو قسمت مرکزی، مجسمه مفرغی نادر سوار بر اسب، با طراحی ابوالحسن صدیقی، هنرمند معاصر ایرانی ساخته شده که ریخته گری آن در ایتالیا انجام و هم اکنون متصل به آرامگاهه.

مسافرت در تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۵ کجا بریم




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: