درمان پروستات با استفاده از گیاهان دارویی مفید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و آدرس sargarmi11.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1109
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 141
:: باردید دیروز : 52
:: بازدید هفته : 1511
:: بازدید ماه : 1930
:: بازدید سال : 16663
:: بازدید کلی : 191985

RSS

Powered By
loxblog.Com

عاشقانه

درمان پروستات با استفاده از گیاهان دارویی مفید
سه شنبه 6 بهمن 1394 ساعت 20:17 | بازدید : 523 | نوشته ‌شده به دست پیمان | ( نظرات )

درمان پروستات با استفاده از گیاهان دارویی مفید

درمان پروستات با استفاده از گیاهان دارویی مفید

از هر نظر که حساب کنید جانی و مالی همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است . پس با کمی تحقیق و جستجو میتوانید بهترین راه را برای مبارزه با پروستات پیدا کنید و از پیامدهای بعدی این بیماری تا حد زیادی جلوگیری نمایید . در این تاپیک برای شما دوستان گرامی گیاهان دارویی مفید برای پروستات را معرفی خواهیم کرد .

خواص دارویی گزنه

۱ـ گزنه (انجره) : گياهي گرم و خشك كه عمدتاً از پيكر رويشي آن(ساقه، برگ‌ و ريشه) براي درمان استفاده مي‌شود. به منظور درمان تورم و التهاب پروستات مي‌توان روزي سه نوبت در هر نوبت يك قاشق مرباخوري از پيكر رويشي خشك و خرد شده گزنه را در يك فنجان آب جوش دم كرده، پس از ۱۵ دقيقه ميل نمود. هم‌چنين دم كرده ريشه گزنه نيز در درمان تورم پروستات بسيار مفيد است . برخی از خواص دارویی گزنه : بر گ های گزنه ادرارآور است. در واقع برای افزایش میزان ادرار و تمیزی مجاری اداری از شر عفونت و یا برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه مفید است . اگر مدام احساس خستگی میکنید گزنه را دریابید . این گیاه سرشار از ویتامین C و آهن میباشد و برای رفع خستگی‌های جسمی و روحی مناسب است . تب یونجه همان حساسیتی است که در فصل بهار گریبان خیلی‌ها را می‌گیرد. برای پیشگیری یا تسکین این حساسیت می‌توانید به سراغ گزنه بروید . گزنه برای افرادی که پوست خیلی چرب، کثیف و پر از آکنه دارند خوب است. به خاطر اینکه این داروی گیاهی خواص قلیایی دارد. دانه‌ها و برگ‌های گزنه یک درمان فوق‌العاده برای اسهال می‌باشند. دانه‌های این گیاه دارویی سرشار از پروتئین، موسیلاژ و روغن‌های چرب هستند.

دانه‌ هاي كدوي طبي

۲ـ دانه‌ هاي كدوي طبي (كدوي بذر برهنه) : اين گياه، بومي ايران نبوده و در طي ساليان گذشته توسط دكتر رضا اميدبيگي وارد كشور گرديده كه در همين جا مي‌بايست از زحمات و خدمات ارزنده ايشان در جهت احياء طب سنتي با استفاده از گياهان دارويي اصلاح شده و كمك به حفظ عرصه‌هاي طبيعي كشور تشكر و قدرداني نمود. قسمت مورد استفاده اين گياه در درمان تورم پروستات و سوزش مجاري ادراري، دانه‌هاي بدون پوست مي‌باشند كه به صورت خام و يا فرآوري شده (روغن حاصل از دانه‌ها) مورد استفاده قرار مي‌گيرند. افراد دچار چنين اختلالاتي مي‌توانند روزي سه نوبت در هر نوبت بين ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌ها و يا در صورت دراختيار داشتن روغن آن، روزي سه نوبت در هر نوبت ۱۵ تا ۲۰ قطره از روغن را ميل نمايند .

نخل اره‌اي ايراني

۳ـ نخل اره‌اي ايراني : اين گياه نخل زينتي است كه عموماً در شرايط آب و هوايي گرم رشد مي‌يابد. قسمت مورد استفاده اين گياه ميوه‌هاي رسيده سياه مايل به آبي است كه پس از خشك شدن استفاده ميشود. اين ميوه معمولاً به صورت‌هاي ذيل استفاده ميشود: ميوه خام خشك، چاي، پودر ميوه خشك شده، قرص ميوه خشك شده و تنتورهاي مايع

خواص دارویی شیرین بیان

۳ـ شيرين بيان : گياهي است با طبيعت گرم و خشك كه ريشه و ريزوم‌ها، اندام دارويي آن محسوب مي‌شوند. اگر چه كاربرد اصلي اين گياه، درمان اختلالات مربوط به سيستم گوارش نظير زخم معده، زخم روده، زخم اثني عشر و ورم معده و روده مي‌باشد، اما در درمان تورم پروستات نيز مفيد است. مصرف روزانه سه نوبت دم كرده پودر ريشه شيرين بيان، هر نوبت يك قاشق چاي‌خوري در يك ليوان آب جوش و پس از ۱۵ دقيقه ميل نمودن، جهت درمان بسيار مؤثر مي‌باشد. درصورت موجود نبودن پودر مي‌توان از جوشانده ريشه‌هاي خرد شده استفاده نمود.برخی از خواص دارویی شیرین بیان : خوردن آن از پیری جلوگیری می کند . سرفه را برطرف می کند . تنگی نفس را تسکین می دهد . شیرین بیان را اگر قبل از غذا مصرف کنید برای لاغری موثر است و …

خواص دارویی چای سبز

۴ـ چاي سبز : اين گياه به لحاظ دارا بودن ماده‌ كوئرسيتين كه يك آنتي اكسيدان بسيار قوي مي‌باشد، در درمان تورم پروستات مفيد است. هم‌چنين به دليل خاصيت ضد باكتريايي اين ماده، از چاي سبز در درمان التهاب پروستات نيز استفاده فراواني مي‌شود. جهت مصرف مي‌توان روزانه سه نوبت، هر نوبت يك قاشق مرباخوري از چاي سبز را در يك ليوان آب جوش دم كرده، پس از ۱۵ دقيقه ميل نمود . برخی از خواص دارویی چای سبز : پژوهش گران اعلام كردند مصرف چاي سبز از ابتلا به بيماري هاي ايمني خودكار بدن جلوگيري مي كند. چاي سبز قادر است از عوارض ناشي از ديابت مانند آب مرواريد و بيماري هاي كليوي به طور معجزه آسايي جلوگيري كند. مصرف نيم تا ۵/۲ فنجان چاي سبز در روز احتمال بروز پُرفشاري خون را تا ۴۶ درصد كاهش مي دهد. كاتچين موجود در چاي سبز، فعاليت آنزيم ليپاز را (آنزيم مسئول هضم چربي ها) در لوزالمعده مهار مي كند . عصاره برگ چاي سبز داراي اثرات ضد ميكروبي است و از ايجاد پلاك و پوسيدگي دندان جلوگيري مي‌كند.

خواص دارویی کتان روغن

۵ـ كتان روغن : قسمت مورد استفاده اين گياه، دانه‌هاي آسياب شده آن و يا روغن استخراج شده از دانه‌ها مي‌باشد. لازم به ذكر است دانه‌هاي كتان داراي طبيعت گرم و تر مي‌‌باشند. جهت مصرف مي‌توان روزانه سه نوبت هر نوبت يك قاشق مرباخوري از پودر كتان و يا يك قاشق چاي‌خوري روغن دانه‌ها را مصرف نمود . برخی از خواص دارویی کتان روغن : این روغن برای افرادی که از درد قفسه سینه و فشار خون بالا رنج می برند، مفید است. مصرف روغن آن کلسترول را کاهش می دهد و در نتیجه خطر بروز بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد. سرطان سینه و روده در افرادی که به طور منظم دانه کتان مصرف می کنند کمتر مشاهده شده است.

خواص دارویی شبدر قرمز

۶ـ شبدر قرمز : داراي طبيعتي گرم و تر بوده و اندام مصرفي آن گل‌ها مي‌باشند. مصرف سه نوبت در روز از دم كرده يك قاشق مرباخوري از گل‌هاي خشك شده آن و ميل نمودن آن پس از ۱۵ دقيقه مي‌تواند براي درمان تورم پروستات مفيد باشد . برخی از خواص دارویی شبدر قرمز : برای از بین بردن خارش شبدر را له كرده وروی پوست بمالید . برای طول عمر و جلوگیری از بیماریهای قلبی شبدر قرمز بخورید. برای درمان آب آوردگی بدن مفید است . مهمترین خاصیت شبدر قرمز ضد سرطان بودن آن است .

خواص دارویی دم اسب

۷ـ دم اسب: گياهي است كه در نواحي معتدل و مرطوب جهان يافت مي‌گردد. طبيعت اين گياه سرد و خشك است و اندام مصرفي آن پيكر رويشي گياه مي‌باشد. به لحاظ وجود ماده سيليكا دراين گياه، مصرف آن مي‌تواند التهاب‌هاي پروستات و مشكلات ادراري را به حداقل برساند. مصرف روزانه دو گرم از پودر گياه خشك شده دم اسب براي درمان التهاب پروستات توصيه شده است. مصرف بيشتر آن عوارضي نظير افزايش فشارخون را به دنبال خواهد داشت . برخی از خواص دارویی دم اسب : مصرف دم کرده این گیاه از ریزش مو جلوگیری می کند. ماده معدنی موجود در آن برای استحکام بخشیدن به ناخن های ضعیف، شکننده و لک های سفید روی آن موثر است. غر غره با دم کرده آن التهاب لوزه،زخم دهان و خون ریزی لثه را برطرف می کند. ناراحتی کلیه و مثانه را رفع می کند . این گیاه را نباید کودکان خردسال و زنان حامله مصرف کنند .

درمان پروستات با استفاده از گیاهان دارویی مفید




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: